#reklama

Czapetka samarangijska - Syzygium samarangense - owoc


Kolejny ciekawy owoc z rodziny Myrtaceae. Czapetka samarangijska
zwana w Tajlandii Cham-poo ma gruszkowaty wygląd i bardzo pociągający kolor. 
W smaku przypominała mi połączenie jabłka z arbuzem
 i lekkim posmakiem marchewki. 
Bardzo orzeźwiający i przyjemnie chrupiący owoc.


O samej roślinie niewiele jest informacji, które byłyby w miarę wiarygodne. Z całą pewnością występowała pierwotnie na Malezji i okolicznych wysp, następnie wywędrowała na Filipiny i do Tajlandii. 


Jest to wieczniezielone drzewo osiągające 5-15 metrów wysokości.
 Kora łuszczy się na charakterystyczny różowo-szary kolor. 
Liście po potarciu aromatyczne, zaokrąglone, u nasady sercowate.
 Oprócz barwnych owoców, czapetka ma też niezwykłe kwiaty, 
pachnące i zwisające w wiechach na końcach gałęzi.


Niestety nie trafił mi się żaden owoc z nasionkiem, 
więc nie będę mogła eksperymentować z tym gatunkiem, a szkoda...


Prześlij komentarz

Nowsza Starsza

Wesprzyj moją pracę 👇

Od 10 lat tworzę całkowicie darmowe materiały dla ludzi takich jak ja - zainteresowanych dziwnymi roślinami użytkowymi i jadalnymi. Strona ta powstaje tylko dzięki pracy jednej osoby, sama piszę, fotografuję 📷, robię research, dbam o social media i grafikę. Postaw mi kawę na buycoffee.to