#reklama

Mandarynki wykiełkowały

Witam!
Dziś znów cytrusowo - przedstawię Wam mandarynkę (Citrus reticulata). Jakiś czas temu trafiłam na bardzo bogaty w nasiona owoc mandarynki i postanowiłam jakoś wykorzystać to "bogactwo" i spróbować z siewem kolejnego cytrusa. Jest to roślinka stosunkowo łatwa do uprawy z nasionka, jednak należy nastawić się raczej na uprawę rośliny ozdobnej z liści, niż rośliny owocowej.

Nasiona obrałam ze skórki i ponownie zastosowałam metodę gazy i torebki strunowej. W przypadku cytrusów ten patent sprawdza się całkiem nieźle - jak mini-szklarnia.
Każde kiełkujące nasionko dostało własną doniczkę z jednorazowego kubeczka :)
Niestety nie mogłam w nich umieścić wszystkich kiełków, bo nie starczyłoby mi miejsca
 na parapecie - ograniczyłam się do siedmiu sztuk

Po 25 dniach od wysiewu cała gromadka prezentuje się nieźle.


2 Komentarze

  1. Jak się mają Twoje mandarynki?
    Sezon cytrusowy w pełni, więc zebrałem trochę nasion i jutro zaczynam przygodę z mandarynką. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mandarynki, mandarynki! Zimują sobie póki co w garażu, w święta do nich zaglądnę. Sezon na cytrusy się zaczyna:)

      Usuń
Nowsza Starsza

Wesprzyj moją pracę 👇

Od 10 lat tworzę całkowicie darmowe materiały dla ludzi takich jak ja - zainteresowanych dziwnymi roślinami użytkowymi i jadalnymi. Strona ta powstaje tylko dzięki pracy jednej osoby, sama piszę, fotografuję 📷, robię research, dbam o social media i grafikę. Postaw mi kawę na buycoffee.to