#reklama

Pomarańcza chińska z nasiona

Witam!
Z cytrusowej rodziny zapomniałam przedstawić pomarańczę chińską (Citrus sinensis), a właściwie dwie sztuki, jakie uzyskałam z nasion. Wysiewałam w kwietniu dokładnie trzy nasiona uzyskane oczywiście z owocu, jedno niestety nie skiełkowało. Obecnie rosną bardzo ładnie w doniczkach na zewnątrz.
Pomarańcza chińska, czyli słodka, to jedna z kilku gatunków pomarańczy, obecnie najpopularniejszy ze względu na słodki smak. Chińska dlatego, iż najprawdopodobniej pochodzi z Chin, choć teraz ciężko już to udowodnić przez te ciągłe wędrówki gatunków z Europejczykami:)



I jeszcze ciekawostka - polska nazwa pomarańcza ponoć pochodzi od staro-francuskiego pomme d'orenge. W sumie brzmi nawet podobnie:)

Prześlij komentarz

Nowsza Starsza

Wesprzyj moją pracę 👇

Od 10 lat tworzę całkowicie darmowe materiały dla ludzi takich jak ja - zainteresowanych dziwnymi roślinami użytkowymi i jadalnymi. Strona ta powstaje tylko dzięki pracy jednej osoby, sama piszę, fotografuję 📷, robię research, dbam o social media i grafikę. Postaw mi kawę na buycoffee.to