#reklama

Awokado z nasiona - siew do ziemi

Witam!

Dziś chciałabym napisać coś o siewie awokado. Ostatnio postanowiłam wysiać trzy nasiona, z czego jedno okazało się albinosem, natomiast dwa kolejne zaczęły pękać i wypuszczać łodyżki. Dlatego polecę Wam najlepszą metodę wysiewu awokado według mnie - siew prosto do ziemi.


Jak już mówiłam jest to najlepsza metoda według mnie, ponieważ jestem leniem:) i awokado uprawiane na wykałaczkach wymaga dużo uwagi: najpierw przygotowanie, wbijanie wykałaczek (zawsze się boję, że uszkodzi to jakoś zarodek), później dolewanie odparowanej wody i w końcu przesadzanie. Metoda ma swoje zalety, ale mi do szczęścia nie jest potrzebne obserwowanie rosnącego korzonka, wystarczy łodyżka:)

Zatem jeśli nie chcemy za dużo poświęcać uwagi wykluwaniu się awokado metoda "do ziemi" jest idealna. No i oczywiście najbardziej "naturalna":)


Jak więc wysiać awokado do doniczki z podłożem?


Po pierwsze - przyjrzyjmy się nasionku. Jego kształt nie jest bez znaczenia. Zauważyłam, że część osób ma problem jak zorientować nasiono - czyli którym końcem wsadzić do góry, a którym do dołu. Najlepiej więc jest zrobić to tak jak nam podpowiada intuicja - szerszym końcem do dołu, "dzióbkiem" do góry.

Kolejną rzeczą jest głębokość na jaką wkopujemy nasiono. Najlepiej zrobić to tak, aby z ziemi wystawało około 2/5 lub jeśli nie lubimy za bardzo zadręczać się matematyką 1/3. Gdy nasiono wystaje łatwo nam stwierdzić kiedy zacznie się coś wykluwać. Szczerze powiedziawszy nigdy nie zakopywałam nasiona w 100%, i raczej nie jest dobrze zakopywać go głębiej.

Potem pozostaje nam już podlewanie i obserwowanie, czy z nasiona nie wykluwa się roślinka.
Jak to pi razy drzwi wygląda na takim małym przekroju.


Jak długo będzie takie nasiono kiełkowało? 


Wszystko zależy od wielu czynników - o jakiej porze roku siejemy, gdzie stawiamy doniczkę z awokado, do tego podlewanie... Najkrócej wykiełkowały awokado wysiane w sierpniu - po miesiącu zaczęły pękać, natomiast po dwóch miały już łodyżki. Zatem musimy uzbroić się trochę w cierpliwość, bo gotowa roślina będzie dopiero po co najmniej dwóch miesiącach.

Czy jest jakaś różnica w kiełkowaniu w doniczce a w wodzie? Raczej nie, z mojego eksperymentu wynika, że kiełkują tak samo szybko, tylko w doniczce nie widać korzonka, który pojawia się jako pierwszy. Jednak wydaje mi się, że awokado hodowane w ziemi od "maleńkości" jakoś lepiej rosną później, choć może to być moje subiektywne odczucie.


Powodzenia w siewie! :)

Prześlij komentarz

Nowsza Starsza

Wesprzyj moją pracę 👇

Od 10 lat tworzę całkowicie darmowe materiały dla ludzi takich jak ja - zainteresowanych dziwnymi roślinami użytkowymi i jadalnymi. Strona ta powstaje tylko dzięki pracy jednej osoby, sama piszę, fotografuję 📷, robię research, dbam o social media i grafikę. Postaw mi kawę na buycoffee.to